CHEWABLE VITA-C 100mg

Perlu ke vitamin untuk anak-anak ni? Sejujurnya saya katakan, tidak perlu dengan syarat anak-anak tidak cerewet makan. Makan ikan, daging, telur, sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang dan hasil tenusu dengan lengkap seperti piramid makanan sesuai dengan keperluan hariannya dan betul cara penyediaannya.

Namun begitu, kebanyakkan kanak-kanak hari ni sangatlah memilih makanan. Walaupun tidak semua begitu. Ada setengahnya hanya nak makan nasi + telur + kicap sahaja. Macam dalam iklan tv tu, anaknya hanya nak makan hotdog je. Huhu. Macam mana mereka nak dapat khasiat yang lain?

Di sinilah pentingnya pengambilan vitamin anak-anak. Kanak-kanak yang sedang membesar memerlukan zat dan nutrien yang penting dalam pertumbuhannya. Contohnya protein untuk tumbesaran, kalsium untuk membentuk tulang dan gigi yang kuat dan sihat, DHA untuk perkembangan otak dan mcm2 lagi.


Kali ni nak fokus kepada vitamin tersohor untuk kanak-kanak, Chewable Vita-C 100mg.




Menguatkan Fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
  • Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
  • Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
  • Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan
Tapi jangan ingat Vitamin C khas untuk kanak-kanak je. Orang dewasa pun boleh ambil. Malah boleh dijadikan sebagai kudapan harian. Sambil tengok tv, daripada makan gula-gula atau chocolate yang ada banyak GULA. Lebih baik ambil Chewable Vitamin C yang penuh khasiat.

Saya sendiri akan pastikan Chewable Vitamin C ada di dalam kereta. Kalau tengah jem, ambil je kunyah-kunyah. Selain mata jadi segar, kurang sikit stress jem! 


Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Nazifa
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 967538 ] 
♥ Contact Number : 0175681350
♥ Emel : ifasweetiepie@gmail.com

No comments:

JADUAL PEMAKANAN SHAKLEE

JADUAL PEMAKANAN SHAKLEE

About Me

My photo
KUALA LUMPUR, KUALA LUMPUR, Malaysia
♥ Yg kecik-kecik tu saya lah! ♥